Har du lurt på hvor Oppsal Håndballs smakfulle kioskvarer kommer fra? Eureca!
Eureca gjør bestilling av varer enkelt. Da kan Oppsal Håndball konsentrere seg om å skape et best mulig idrettstilbud for sine medlemmer.
Eureca engros AS er en av Oppsal Håndballs ferskeste samarbeidspartnere. Salgssjef Jamal Peroti forteller om bakgrunnen for samarbeidet.
– I 2019 hadde jeg et møte med Oppsal Håndball for å se på muligheten for at deres innkjøp til kiosken kunne gå gjennom Eureca. Vi ble fort enige om at det ønsket Oppsal å benytte seg av, hvor fleksibilitet og forutsigbarhet avgjorde valget. I etterkant ønsket Eureca, som et prøveprosjekt, å gi noe tilbake ved å bli samarbeidspartner. Et prøveprosjekt er det i og med at vi fortsatt er et relativt ungt selskap, da vi fyller tre år den 10. oktober i år, sier Peroti.
Eureca er et datterselskap av ASKO som leverer tilpassede varer til mellomstore og mindre kunder, og gjerne til dem som har en hektisk hverdag. De leverer alt fra fersk frukt og grønt og fersk bakst til dypfryst mat og drikke. Oppsal benytter seg av deres netthandel når de velger ut tilbudet til supportere, foreldre og alle som er innom Oppsal Arena i løpet av en dag.
– I dette samarbeidet er Oppsal avhengig av å vite når og hvilke av de bestilte kioskvarene som ankommer. Dette styres av vår netthandel som alltid er live. Det vil si at innkjøper hos Oppsal til enhver tid kan velge leveringstidspunkt, samt se hvilke av varene vi har på lager, og som de garantert får med på ordren sin, forklarer Peroti.
– Dette gjør at Oppsal for eksempel slipper å bruke tid på å dra andre steder for å kjøpe inn varer. Denne tiden kan heller brukes på å legge til rette for et bedre idrettstilbud til klubbens medlemmer, fortsetter han.
Lager på Ryen
Peroti poengterer også at leveringstiden er kort fra deres lager i Oslo. Det skal ikke stå på det.
– Vi legger stor vekt på fleksibilitet der kunden selv kan velge leveransetidspunkt. Eureca kan levere varer på seks timer fra lageret sentralt i Oslo på Ryen. Kunden er i fokus og vi ønsker å tilpasse oss deres hverdag. Alt salg går over eureca.no, sier salgssjefen.
Koronasituasjonen har satt sine spor hos mange bedrifter. Peroti er åpen om at Eureca er en av dem som har fått merke situasjonen i stor grad.
– Vi hadde en «flying»-start på 2020, hvor vi fikk inn mange nye kunder og slo omsetningsrekorden uke etter uke. Når alt ble nedstengt gikk vi drastisk ned i omsetning, noe som resulterte i at vi måtte omskolere mange av våre ansatte til å jobbe for andre selskapet innad i Norgesgruppen. Svært få av våre 25 ansatte ble permittert, og det er vi stolte over at vi klarte å unngå, sier Peroti.
På vei opp igjen
Stolte kan de også være over at de har holdt åpent for å levere til dem som virkelig trenger det.
– Eureca har også holdt åpent gjennom hele denne tiden, slik at vi faktisk har kunnet levere varer til de som har trengt dette. Blant annet noen skoler og barnehager som har måttet holde åpent på grunn av barn av foreldre i samfunnskritiske jobber, sier salgssjefen.
I disse dager er samfunnet på vei tilbake til normalen. Det gleder Peroti og hans kollegaer i Eureca.
– Situasjonen i dag er vesentlig bedre. Vi har begynt å nærme oss omsetningen vi hadde før koronatiden, og de aller fleste av våre ansatte er tilbake hos Eureca. Vi merker økt pågang av kundehenvendelser, og er glade for at så mange har klart seg gjennom denne tunge tiden. Det er veldig godt å se at størsteparten av våre eksisterende kunder har gjenåpnet, samt at det er en stabil strøm av nye kunder som kommer inn til oss daglig, sier salgssjefen.