OBOS har fornyet avtalen med Oppsal håndball. De har økt innsatsen og tegnet en avtale med klubben for tre nye år. De er dermed klubbens desidert største og viktigste samarbeidspartner og vil prege fronten på alle klubbens drakter.

Kristin M. Vernan som er klubbens avtroppende daglig leder er stolt over avtalen som nå er framforhandlet med OBOS.

– For klubben betyr denne avtalen utrolig mye. Den løper tre år frem i tid, med en ikke ubetydelig sum penger hvert år. Noe som igjen gjør det mulig å fornye hele klubbens draktsett. Alle håndballspillere i klubben vil ha samme sponsor på brystet, sier hun.

OBOS har blitt en stor sponsor i Norge. Mest kjent er kanskje OBOS-ligaen, men de er også på store fotballklubber som RBK, Viking, Vålerenga, Stabæk, samt en rekke andre fotballklubber og annen idrett. De jobber med kultursponsing og sponsorvirksomhet innen samfunnsansvar.

Det er derfor naturlig å spørre sponsorrådgiver i OBOS, Eddie Chr. Thomas, om hvorfor de har valgt å gå såpass tungt inn i Oppsal håndball.


Oppsal har nå hatt OBOS i ryggen over 4 år, og nå vil OBOS være i front

– OBOS har samarbeidet med Oppsal håndball i to perioder a to år. Det har vært et fruktbart samarbeide for begge parter. Når vi satte oss ned for å reforhandle avtalen så gikk vi for tre nye år. Vi ønsket å være på brystet på alle klubbens drakter og økte derfor den årlige kontraktssummen. I tillegg tar vi alle kostnader forbundet med utskifting av drakter. OBOS ønsker å bidra til vitalitet mellom husene der vi er store utbyggere. Oppsal treffer godt på dette målet. OBOS-medlemmer vil kunne kjøpe billetter til rabattert pris på Oppsals hjemmekamper. I tillegg eier OBOS Tveita-senteret som er en av Oppsal håndballs samarbeidspartnere samt Oppsal-senteret, forteller Eddie Chr. Thomas.

Dette bildet mangler alt-tekst; dets filnavn er OBOS1-1024x1001.png
Foto: Oppsal Håndball


OBOS har etablert seg langt utenfor Oslo.

– De siste årene har vi etablert oss blant annet i Trondheim, Stavanger, Bergen, Tønsberg, Fredrikstad, Hamar og Elverum.  Vi ønsker derfor å gjøre vår logo kjent også utenfor Oslo, gjerne sammen med andre positive merkevarer. Derfor kom blant annet OBOS-ligaen i gang, fortsetter han.

– Vi ser nå etter flere flater som OBOS kan eksponeres på. Vi vurderer logoeksponering på minihåndballmålene, appen der folk kjøper billetter, skilt i hallen og aktiviteter vi kan gjøre sammen med OBOS, fortsetter Kristin M. Vernan.   

– OBOS og jeg ble kjent med Oppsal håndball gjennom Kristin. Hun har vært en strålende samarbeidspartner. Kristin skal ha mye av æren for den nye samarbeidsavtalen. Jeg må innrømme at jeg ble litt trist da hun fortalte at hun skulle slutte i Oppsal håndball. Men alt til sin tid og jeg håper at samarbeidet med Kristins etterfølger blir godt, avslutter Eddie Chr. Thomas